Tender Success for Non Profit Organisations How NPOs successfully participate in EC service contracts

Many consulting companies make considerable profits through successful tender submissions. In times of scarce funding sources for Not-for-Profit Organisations (NPOs), responding to requests for tenders becomes an attractive possibility for acquiring additional funds. Unlike grants, tenders do not require a financial contribution from your organisation towards your project and generate a profit which can be used for the funding of other projects. Additionally, large donors like EuropeAid increasingly release tenders in fields in which NPOs have excellent expertise – a fact which is also known to consulting firms who therefore actively approach NPOs for collaboration. Yet, for truly making the most out of participating in tenders and for moving beyond the limitation of submissions in collaboration with consulting firms, one has to have a working knowledge of the process of tender submissions. What do I have to pay attention to when cooperating with consulting companies? What are the rules associated with submitting tenders? How can my organization operate in collaboration with a consulting firm that is the project lead? What must NPOs consider when generating a profit from a project? What personal and financial investment is involved in tendering?

In this workshop you acquire precious and field-tested know-how, developing an ideal foundation from which to successfully participate in EC tenders.

You will learn how to respond to request for tenders, the advantages and disadvantages for NPOs of submitting tenders and how to increase your organisation's chances of winning tenders. You learn about the various steps of a tender and how to best organise the whole procedure. What to pay attention to in cooperation with consulting companies and how to avoid mistakes. This workshop also explains the financial, political and personal implications of tender submissions.

The target group of this seminar are managers who want to improve their success rate of tender submissions and managers of organisations and/or projects who already participate in tender submissions, intend to do so or are just interested in this subject.

• Clarification of terms
  • Pros and cons of participating in tender submissions
  • Phases in tender-participation
    • Forecast: formation of consortium and reference projects
    • Procurement Notice: Expression of Interest
    • Shortlist and Terms of Reference
    • Offer and key experts
  • Financial issues and consortium-negotiations
  • Agreements and contacts
  • Presentation:
    • EC framework programs: what it is and how to participate in it
    • Tenders by other organizations like ADA, World Bank, UN
  • To dos:
    • Expert Data Bank and CVs
    • Project Data Bank
    • Administrative documents
    • regular check of websites
campus.npo-academy.com

Tender Success for Non Profit Organisations
campus.npo-academy.com, 28.04.2022 – 29.04.2022

€ 428,40 incl. VAT per participant; for each additional participant from the same company, there is a discount of 10%. The participant fee includes participation in the seminar, confirmation of participation and seminar materials.

Prozessmanagement in Vereinen und NPOs

Erfahren Sie, wie Sie mittels (Neu-)Gestaltung der internen Organisationsprozesse Ihre Organisation kostengünstiger und zeiteffizienter im Rahmen eines gesamthaften Prozessmanagements aufstellen.

Personalgewinnung in Vereinen und NPOs

Professionelle Personalgewinnung für NPOs leicht gemacht! Wie Sie Ihre wichtigste Resource ansprechen, interviewen und richtig auswählen.

Qualitätsmanagement in Vereinen und NPOs

Erfahren Sie, wie Sie "Qualität" als Grundlage für Handlungen Ihrer Mitarbeitenden in Ihrer Organisation etablieren und weiterentwicklen, um den Anforderungen der Gegenwart und Zukunft entsprechen zu können!

Betriebsratswahlen 2022 aus Sicht von Vereinen und NPOs– Umgang mit Betriebsräten und Wahlvorständen, Auswirkungen des Betriebsrätemodernisierungsgesetz auf Betriebsratswahlen und weitere Änderungen im Betriebsverfassungsrecht

Es gibt Änderungen im Betriebsrätemodernisierungsgesetz. Sie erfahren, was Sie alles im Zusammenhang mit der Betriebsratswahl 2022 aus Sicht Ihrer Nonprofit-Organisation wissen müssen.

In diesem Seminar erfahren Sie, wie Sie im Rahmen von Mitgliedermarketing Ihre Mitgliederbasis ausbauen und Ihre Mitglieder besser an Ihre Organisation binden.

Fundraising Strategy: How to set the path to the future

In this live virtual seminar, you will learn how to develop a fundraising strategy and how to avoid pitfalls by implementing the fundraising strategy into an organisation.

Successful Capital Campaigns

Participants learn how the capital campaign process is structured step by step and how to succeed in gaining large sums for their projects.

Verhandeln nach dem Harvard-Konzept

Der Methoden-Klassiker! Lernen Sie, wie Sie sachgerechte Einigungen mit (Vertrags-)Partnern erzielen.

Storytelling für NPOs

Lernen Sie, wie Sie mithilfe von Storytelling erlebbare Geschichten entwickeln, die begeistern und unterhalten, die Spenderinnen und Spender an Ihre NPO binden.

Führen ohne Vorgesetztenfunktion– Ist das nicht ein Widerspruch?

Wenn Sie führen sollen ohne hierarchische Vorgesetztenmacht und für Ergebnisse einstehen sollen, kann dies immer wieder sehr herausfordernd sein. Wie es trotzdem gelingen kann, erfahren Sie in unserem Seminar!

Digitales Marketing in Vereinen und NPOs

Erfahren Sie, wie Sie die Möglichkeiten und Chancen der digitalen Kommunikation unter Nutzung eigener Online-Auftritte sowie auch fremder Plattformen und Kommunikations­medien (Social Media, Blogging-Plattformen, Collaborative/Sharing Plattformen) am besten für Ihren Verein oder Nonprofit-Organisation nutzen können.

Presse- und Öffentlichkeitsarbeit für Vereine und NPOs II

Sie haben bereits viel Erfahrung in der Öffentlichkeitsarbeit gesammelt und sind auf der Suche nach neuen Impulsen? In diesem Seminar erhalten Sie neue Impulse und Ideen für langfristige und effektivere Öffentlichkeitsarbeit.