Non-profit organisations have two main communication goals: generating attention and support for social and societal concerns and to recruit as many donors as possible for the realisation of their projects. Online fundraising and campaigning therefore often go hand in hand. More and more Not-for-Profit Organisations (NPOs) are successfully utilising virtual campaigns as effective publicity for the launch of their agendas. From digital petitions to viral campaign ads, interactive online games and the targeted use of social media – the range of options today is almost unlimited. How to employ these techniques to transform newly interested parties and supporters into first-time donors and, ultimately, long-term supporters is of particular relevance for NPOs. Digital channels are also critically important for modern-day fundraising, offering countless benefits including speed, low transaction costs and the opportunity to address different target groups in a tailored fashion. However, to enable individual measures to yield their full potential, online fundraising strategies and virtual campaigns need to be individually planned and professionally implemented. There is no one-size-fits-all approach – but for every concern and each organisation there is a route to success.

Due to the rapid development of the internet, fundraising and online campaign communications are becoming increasingly complex in practice. The objective of this seminar is to provide you with up-to-date knowledge regarding carrying out online campaigns and fundraising measures in theory and in practice and to consolidate existing expertise. You will be given an overview of current studies that are relevant in your areas of work and will become familiar with new key terms in relation to digital communication.
Building on this theoretical background, all major instruments and measures will be presented. Innovative examples from online fundraising and campaigning practice will illustrate how these can be used skilfully by NPOs.

The target groups are employees from charitable organisations from the areas of fundraising, publicity work and marketing, and online editors as well as community managers.

• Basic theoretical principles
    • Overview of current studies and figures: potential of the Internet for NPOs
    • Online fundraising: strategy development, instruments and usage opportunities
    • Basic principles of online campaign communication: dramaturgy, measures and success factors
    • International and cultural differences
  • Instruments and practical examples
    • Fundraising-oriented web presence: addressing target groups and donation tools
    • Website promotion: online marketing and PR
    • Supporter relationship: newsletters and e-mail mailshots
    • Online campaign communication: innovative practical examples from NPOs
    • Social media: professional use in online fundraising and campaigning
    • Crowdfunding
campus.npo-academy.com

campus.npo-academy.com, 22.02.2022 – 23.02.2022

€ 428.40 incl. VAT per participant; for each additional participant from the same company, there is a discount of 10%. The participant fee includes participation in the seminar, confirmation of participation and seminar materials.

Dieses Live-Online-Seminar ist Teil folgenden Online-Lehrgangs

Kommunikative Kompetenz– Probleme lösen durch Kommunikation

Kommunizieren statt resignieren. Die Klärung suchen statt Gespräche meiden. Ver­ständigen statt verstellen. Kritisieren statt ärgern. Sie erwerben die Kompetenzen, die Sie für Kommunikation im Berufsalltag brauchen.

Presse- und Öffentlichkeitsarbeit für Vereine und NPOs II

Sie haben bereits viel Erfahrung in der Öffentlichkeitsarbeit gesammelt und sind auf der Suche nach neuen Impulsen? In diesem Seminar erhalten Sie neue Impulse und Ideen für langfristige und effektivere Öffentlichkeitsarbeit.

Zertifikatslehrgang: Prozess- und Qualitätsmanagement in NPOs

Modernes Management in NPOs erfordert die laufende Auseinandersetzung mit den eigenen Organisationsprozessen. Wie Sie Ihre Non-Profit Organisation zeitgemäß und fit für die Zukunft aufstellen, erfahren Sie in diesem Lehrgang!

Prozessmanagement in Vereinen und NPOs

Erfahren Sie, wie Sie mittels (Neu-)Gestaltung der internen Organisationsprozesse Ihre Organisation kostengünstiger und zeiteffizienter im Rahmen eines gesamthaften Prozessmanagements aufstellen.

Personalgewinnung in Vereinen und NPOs

Professionelle Personalgewinnung für NPOs leicht gemacht! Wie Sie Ihre wichtigste Resource ansprechen, interviewen und richtig auswählen.

Qualitätsmanagement in Vereinen und NPOs

Erfahren Sie, wie Sie "Qualität" als Grundlage für Handlungen Ihrer Mitarbeitenden in Ihrer Organisation etablieren und weiterentwicklen, um den Anforderungen der Gegenwart und Zukunft entsprechen zu können!

Betriebsratswahlen 2022 aus Sicht von Vereinen und NPOs– Umgang mit Betriebsräten und Wahlvorständen, Auswirkungen des Betriebsrätemodernisierungsgesetz auf Betriebsratswahlen und weitere Änderungen im Betriebsverfassungsrecht

Es gibt Änderungen im Betriebsrätemodernisierungsgesetz. Sie erfahren, was Sie alles im Zusammenhang mit der Betriebsratswahl 2022 aus Sicht Ihrer Nonprofit-Organisation wissen müssen.

In diesem Seminar erfahren Sie, wie Sie im Rahmen von Mitgliedermarketing Ihre Mitgliederbasis ausbauen und Ihre Mitglieder besser an Ihre Organisation binden.

Fundraising Strategy: How to set the path to the future

In this live virtual seminar, you will learn how to develop a fundraising strategy and how to avoid pitfalls by implementing the fundraising strategy into an organisation.

Successful Capital Campaigns

Participants learn how the capital campaign process is structured step by step and how to succeed in gaining large sums for their projects.

Verhandeln nach dem Harvard-Konzept

Der Methoden-Klassiker! Lernen Sie, wie Sie sachgerechte Einigungen mit (Vertrags-)Partnern erzielen.

Storytelling für NPOs

Lernen Sie, wie Sie mithilfe von Storytelling erlebbare Geschichten entwickeln, die begeistern und unterhalten, die Spenderinnen und Spender an Ihre NPO binden.

Führen ohne Vorgesetztenfunktion– Ist das nicht ein Widerspruch?

Wenn Sie führen sollen ohne hierarchische Vorgesetztenmacht und für Ergebnisse einstehen sollen, kann dies immer wieder sehr herausfordernd sein. Wie es trotzdem gelingen kann, erfahren Sie in unserem Seminar!

Digitales Marketing in Vereinen und NPOs

Erfahren Sie, wie Sie die Möglichkeiten und Chancen der digitalen Kommunikation unter Nutzung eigener Online-Auftritte sowie auch fremder Plattformen und Kommunikations­medien (Social Media, Blogging-Plattformen, Collaborative/Sharing Plattformen) am besten für Ihren Verein oder Nonprofit-Organisation nutzen können.